person who are bored enough to read this blog is here
Tumblr | EPiC | Twitter

24 December 2012

Wohoo

Semester break is here . Oh gosh , this is so exciting in so many levels . But truth be told , i have no plans . Just follow the flows wherever it takes me . Nak shopping pun , pokai baq hang . Duit MARA tak masuk lagi . Kalau dh msuk sekalipun , bukan boleh pakai pun -.- yuran kot -.- so sesiapa yang terasa nak belanja I , call me maybe? Haha .

I am being random . Which indicates how boring I am . exciting in so many levels is so false . Sem break sucks . Cannot wait for it to end. 3 weeks more .

20 December 2012

Happy 18th Years Of Life!

Assalamualaikum , hello there fellow earthlings .
So today is 20/12/2012 . What a date aite' . Basically 18 years ago, on this exact date, a baby girl whom happen to be my sister (non biological) was born .
Nur Amni Binti Ahmad Marzukhi , a bestfriend , a best buddy , a best sister to me .
Woohoo you're 18 , Im 18 , lets break the law ! Haha hiperbola disitu . BUT GIRLLL , we're in the young adults category now ! Woot dah tak teenager . Isk , tp no worries , gelaran Ribena akan kekal melekat .

Happy Birthday Gemukk! You're old enough to get married now . Jom calon-hunting ! Haha .
Sekarang kita masing masing dah 18 , macam kejap je kita membesar . Padahal macam baru 3 tahun lepas aku kenal kau , camwhore sana sini dalam sekolah dengan riangnya . Macam baru 2 tahun lepas kita gelak sakan potluck makan banyak banyak . Gelak nangis sesama . Time bulan puasa bila dua dua bendera jepun , curi curi makan cokelat daim. Baru setahun lepas kita otp tengah tengah malam 4 kali sebulan cerita macam macam . Dah boleh buat iklan digi 'Kami Buddyz takkan terpisah dek jarak' walaupun hakikatnya dua dua pakai celcom . Haha . Honestly , it feels like everything pass by in a blink . Sedar sedar here we are now , 18 years old and still going strong .

Tak kisah lah tua mana pun umur kita (sentap) just wanna let you know that I will always be here for you . Mungkin sekarang kekangan masa memisahkan kita (ehhwah) , buatkan kita susah nak meet , but someday, we'll mee and hangout like mad . Pungg pangg pungg pangg sana sini . Haha . I'll be anywhere , anywhen for ya' sistahh . Dari saat kau first dating ke time kau kena risik , ke saat kau bertunang ke malam kau berinai , ke jam siapkan hantaran , ke minit buat pelamin kau sampailah ke detik kau sah jadi isteri ehemm ehemm . Haha . Tp time malam berdua pertama kali dengan husbengg kau , err , aku busy kena shift malam kat hospital . Hahaha . Nampak tak rated R dia kat situ .
InsyaAllah , kalau panjang umur , aku akan ada untuk kau anytime . Time kau dah ada cicit pun kita still buddyz , the moyangs . Haha . Dan aku tak kira , aku demand kau kena rewang 14 hari 13 malam time aku nak kahwin . Haha .
Punya lah panjang aku taip tapi point utama dia cuma nak cakap , kalau papehal kau roger je aku . Kalau takbleh jumpa sekalipun kita masih mampu berdrama swasta feeling feeling hentak pintu mahkamah on the phone kan? Haha .

K ini jiwang tahap petala 21 , tapi , i am so grateful that I have you as a friend , buddyz , bestfriend , shoulder to cry on , pillow to hug , sister to squel on almost everything . Kalau Meredith Grey ada Cristina Yang sebagai PERSON dia (aku tau kau blur tp angguk buat faham . Deme dr greys anatomy . Hewhew) , you are basically MY PERSON . The one who knew almost everything . The one who I find when theres good / bad news. So yeah , not to brag or anything , i am awesome. Haha ,
we're one and the same . We're anything but ordinary , you and me the perfect team , chasing out the dream. And it might seem cliche for me to wanna say that you're not alone . And you can call me uncool , but its the simple fact I STILL GOT YOUR BACK ( K ini ciplak lirik Demi ft Selena , One and the Same) Haha .

K k A Samad Said dah tuntut jiwang sastera dia balik . Back on happy bitchy mode ,

Happy OLD day ,
SELAMAT HARI JADI!
(Insert bahasa jepun , cina , korea , rusia , indon , tamil , bollywood , arab untuk happy birthday kat sini)
Terharu tak aku wish kau dgn plbgai bahasa ? Hahahaha .
Semoga panjang umur , murah rejeki , dipermudahkan segala urusan , AD/4flat setiap sem. AMIN
Semoga cepat jumpa Mr Charming 'The One' . Haha
May Allah always bless you , Amin Amin Amin .

K sila terharu dengan jiwang jiwang kat atas tu sbb setahun sekali je kau dapat baca . Tupun start tahun nie bru mula . Hahaha . Well dah 18 kan. Kena lah mature sikit . (flip rambut , rambut masuk mulut , puihh) . Haha sikit jelah . Kita nie kalau dah ribena , ribena jugakk . Haha .

So Meni , have A Blast aite' . Enjoy yr big 1-8 while it last . You're only 18 once in a lifetime .
Love you sissyy ! Xoxo hugs and kisses
AINA NADIA (yg awesome tuu)

30 November 2012

Last Time Around 2


“Weh , best tak jadi Head Officer cum Head Engineer nie? “ Nadia membelek satu persatu dokumen yang bersepah atas meja Nini . Bukannya dia faham sangat dokumen tu pasal apa . Tapi saja menggatal nak menyepah kan lagi meja Nini . “Bolehlah . Kadang kadang tu seronok lah juga . Tapi time banyak projek baru masuk , aku rasa macam nak gila . Dengan bos nya membebel macam anak teruna tua , anak anak buah semua biol biol . Stress . “ Nini membalas sambil matanya meliar di skrin computer hadapannya . “Ala stress stress pun gaji kau masyukk woah . Lagipun kau yang gatal nak kerja . Bapak kau dah free free nak bagi office dia kat kau . Kau je sombong” gelak Nadia . Nini menggeleng . Malas dia nak betah . Bukannya Nadia tak tau kenapa dia tak mahu terima tawaran bapanya itu . Saja nak menyakat .

Bersepah remaja remaja berpeleseran di hadapan pintu masuk Pavillion .Ah itu sudah menjadi kebiasaan pada hari hujung minggu sebegini . Macam macam fesyen , macam macam style . Kadang kadang gerun juga tengok dorang . Namun siapalah ‘penonton-penonton’ wayang ganas tu nak komen . Kalau mak bapak dorang pun tak pernah nak tegur , nak buat macam mana lagi . Pejamkan je mata tu .

Dua sahabat , Nini dan Nadia, yang memang kaki shopping tu tak pernah nak ambil port pasal ‘budak budak pavi’ tu . Biasalah budak baru nak kenal dunia . Biarkan je . Nanti sampai pada satu tahap umur , tau lah dorang nak sedar diri , sedar perlakuan .

Melangkah je masuk ke pusat membeli belah yang berprestij tu pantas sahaja outlet Forever 21 diserbu . “My gaddd, weh ada SALE . S.A.L.E!”membulat mata Nini tatkala melihat perkataan berwarna putih berlatar merah tu . Nadia turut ikut teruja . Memang dua sahabat nie kaki shopping . Nothing can stop them now .

Dari Forever 21 ke Guess ke Marc Jacob ke Roxy . . .  . . dan banyak lagi . Hampir seluruh outlet outlet kat Pavi tulah Nadia dan Nini serbu . Nasib baiklah masing masing dah letih dan shopping bags pun dah tak muat tangan  .  Dorang buat keputusan untuk pergi solat Asar dan pergi makan (makan lagi) .

Seusai solat Asar di Surau Pavillion , mereka bergerak ke La Bodega untuk konon kononnya untuk tea time . “Weh , aku tak rasa ah nak pergi Bodega . McD jom” Nadia memberi cadangan . Sememangnya perutnya laparkan burger Double Spicy Chicken Mcdeluxe yang menjilat jari tu . “Ikut lah . Aku tak berkira sangat . Sebelum tu jom pergi simpan dulu barang barang ni dalam kereta . Tak larat aku nak pikul sana sini . “

“Bagi saya Double Cheeseburger , large set satu . Oreo Mcflurry satu . Kau nak makan apa Nad?” Papan menu ditilik Nadia . Aduhai lambat pula lah Nadia nie buat fikiran . Dahlah sekarang masa peak hour . Aduhai , sabar jelah . “Mmm bang , bagi saya Double Spicy Chicken Mcdeluxe  , Horlick Mcflurry , Nugget yang 6 pieces , and tambahan Large fries ye” Si abang McD mengulang semula pesanan dan pantas melakukan tugas-tugasnya .

“Hoii perempuan ,kau makan ke melantak?” Nini menegur sesaat selepas melabuhkan punggung ke meja makan tingkat atas McD Bukit Bintang itu . Nadia tersengih bagaikan kera tersepit lif . “Alaa lek lu . Aku bukan apa . Aku nie BMI tak seimbang . Jadi kena ah makan bebanyak “ Nadia beralasan . Nini menjeling . “Kau nie masalahnya bukan BMI tak seimbang . Tinggi je tak cukup . . .” “ Woii tinggi tinggi jangan main. Sentap k .” Nadia mencampak sebatang kentang kearah Nini yang mengekek .

Sedang asyik dua sahabat itu menjamu burger yang sedap menjilat jari jemari , seimbas kelibat membuatkan Nini terlepas pegangan burgernya . “Dah kau , kalau taknak makan , tokse membazir . Bagi ah kat aku . Kau ni “ Nadia membebel . Hello , makanan tu . Pantang sungguh Nadia dengan orang yang membazir . “Kalau taknak bagi kat aku sini” ujar Nadia yang masih mengunyah dengan mulut yang penuh .

“Assalamualaikum . . . . “ suatu suara yang cukup dikenali Nadia dan Nini menegur daripada belakang . Nadia menoleh . Terkedu sebentar .

29 November 2012

Last Time Around



“Kau tau tak perasaan bila orang yang kau sayang , kau tunggu lama gila boleh bahagia . . . tanpa kau disisi . Bahagia dengan orang lain . Sakit kan? Itu yang aku rasa . 6 TAHUN weh aku tunggu dia . But in the end aku yang sakit . Kejam kan?” Keluh Nadia kepada Nini yang tekun mendengar rintihan sahabatnya itu . Sesekali kepala rakannya itu diusap lembut . “Aku dah cuba nak get over dia , tapi aku tak boleh weh .How am I suppose to forget about him if my heart keeps telling me to hang it there , he’ll come around someday . Memang mulut kata dusta bila butir bicara yang keluar cakap dah lupakan dia . Dalam masa yang sama hati meronta mohon bicara kebenaran “ lemah keluh Nadia .

Nini’s POV
“Sabarlah weh . kau kan tough . Kau mesti boleh get over dia . Trust me “ okay , please don’t trust me because this is not okay . Kesian betul aku tengok Nadia . Banyak kali dipermainkan pun still dia tunggu lelaki tak guna tu . Love really does hurt . Kalau lah aku nie ada magic dah lama aku teleport lelaki tu ke pluto . Biar mati takde oksigen kat sana. Hidup pun asyik mainkan orang tak guna .

Sudah ….. meleleh lak member sorang nie . Aku nak pujuk . . . takut tersalah pujuk karang makin banjir . Tak cukup dengan Melaka banjir , karang tak pasal pasal KL nie pun banjir .

“Err . . . Alaa Nad , jangan ah macam nie . Tak guna kau bazirkan air mata untuk lelaki tu . Tak dapat apa . Kau nak caj setitis rm5 pun dia taknak sebab bagi dia air mata kau tu takde harga” Oh my god oh my god salah cakap . Okay Nini , lek jangan gelabah . Err . Ha! Umpan! “Dah lah weh , takmau sedih sedih macam nie . Jom aku bagi pinjam broadband aku . Kau pergilah tengok Greys Anatomy “

NO POV
Umpan Greys Anatomy tak pernah tak Berjaya . Nadia menyapu air matanya dengan hujung lengan baju , pantas MacBook miliknya dicapai bersama broadband Celcom kepunyaan Meni . Dia hanyut dalam dunia fantasi perubatannya . Keluh lega dilepaskan . Sekurang kurangnya Nini boleh fikir ayat memujuk dalam masa 50 minit nie . Dia yang buntu , bangkit daripada duduk dan bergerak ke dapur . Makanan merupakan pemujuk yang terbaik . Lagipun perut dah bunyi rentak lagu Big Bang .

50 minit berlalu . Nadia tersenyum puas . Segala pembedahan daripada kardio kepada neuro pergi ke ortho beralih ke general yang dipaparkan membuat Nadia berkobar kobar . Bagaikan adrenalin seusai menaiki gelongsor air hyper speed .

“Haihh seronoknya kalau aku nie Meredith Grey , dapat suami McDreamy . Bahagianyaaa!” Eh eh , over squel pula dia . Tadi kemain banjir . Perempuan perempuan .  Tatkala hidungnya mengesan bau makanan yang sungguh lazat , dia tidak betah untuk duduk dan bau sahaja . Dapur diserbu . Jelas dipandangan Nini yang baru sahaja selesai masak spaghetti kegemaran mereka .

“Nini! Oh my gadddd , kau masak?! Lebiuu lah bebyy “ Nadia dengan gaya gediknya membuatkan Nini menjelir lidah “Alah kau , kalau aku masak dan dan lebiu muahh muahh bagai . Menyampah aku” dengan gaya menjolok anak tekak Nini membalas . Nadia membidas “ Ehh ehh wait seminit . Mana ada aku muahh muahh kat kau . Pleasee . Lebiuu je kay . Spaghetti ini belum tahap petala muah muah lagi “ meledak tawanya saat melihat mata Nini yang menjegil . “ Okay okay , Terima Kasih Puteri Amani Zulfiqar sebab masakkan untuk perut aku yang berkeroncong irama lagu Taylor Swift . Meh sini cium sikit “ dengan gaya muncung bibir nak mencium Nadia meluahkan rasa terima kasih . Nini meledak ketawa . “Hodoh nau buat muka macam tu . Dah makan . Lepas ni teman aku pergi office aku jap . Lepas tu kita pergi Pavilion . Shopping spree”

Merungut


28 Nov 2012
Heyyo , so I have been losing weight recently due to . . . . . tak cukup makan? -.- . Bosan weh wa cakap sama lu tinggal kat Apartment Yayasan Melaka (AYM) nie . Yes , memang duduk sini segala kemudahan tu ada . . . but entah lah . Jiwa aku bukan kat sini maybe . Lagi satu permasalahan transpot woahh . Nak pergi sana sini bukannya dekat . Paling dekat pun The Store yang hidup segan mati tak mahu tu . tu pun 8 minit perjalanan gak lah . Belum kira nak kena lintas jalan besar yang kereta banyak macam piungg piungg lajunya tu .Nasib lah ada insuran under MiCost yang berharga rm150 tuu (mata keatas , tangan dibahu) .

Jujur ah , facilities sini memang banyak , bandaraya lah katakan .Nak pergi Aeon Bandaraya tu 20 minit jelah jalan kaki . Nak pergi Mahkota Parade/Dataran Pahlawan tu pun 45 minit je kalau jalan kaki . Kalau naik kereta adala dalam 10 minit . See , dekat bukan? Memang nak pergi mana mana shopping complex terkemuka kat Melaka nie serba boleh ah . Tinggal nak fikir piti (duit) dengan perjalanan ke sana je . Tapi entah lah . I don’t find those places amusing . Maybe because , I practically growing up going to those malls every twice/thrice a month when I stayed at Melaka and are the must visit places during my stays at other states . You can say I am just bored with all of it . Alaaa , lagipun benda sama je kut tiap tiap bulan -.- . Mana ada harini aku pergi esok dah buka Roller Coaster kat situ . Boring I tell ya’ . Plus , I ain’t that rich to spend my money shopping every month . Duit MARA pun habis bayar yuran je  -.- . K sedih .

Lepas tu dulu kalau duduk kat WAY , kelas pukul 9 , pukul 8:50 baru gerak keluar rumah . Yela , buka je tingkap rumah dah Nampak kolej . Sekarang nie? Kelas pukul 9 , pukul 7 dah naik bas gerak ke kolej . Nampak tak kejadahnya? Lepas tu menganga jelah tunggu pukul 9 . Tak rajin mak jemah nak buka nota pepagi buta . Dengan perut kebuluq meminta sesuap rezeki . K itu statement dasar pemalas . Kids , don’t copy this . Study well . CafĂ© Fizahad kat kolej tu selagi tak pukul 9 pagi dia tak buka buka . Memang tak ah kan , kelas start kul 9 , pukul 9 jugalah nak breakfast . Itu yang jadi kes tercekik pepagi lambat sikit lepas subuh tu . Makan semua dah serupa ular sawa betina . Telan je . Kunyah takat macam gigit habuk biskut je memasing . K itu lagi satu statement dasar gelojoh . Kids , stay safe . Haihh sabar jelah .

Lepas tu , bila ada gap 3,4 jam mana boleh balik sesuka hati . Kalau kompeni bas tu bapak aku punya , memey ,aku tak tunggu lama ah . So makanya tercatat lah sudah , pelajar-pelajar MiCost lepak di Mydin . Sampaikan bangla-bangla Nepal-nepal kat situ dah boleh kenal . Mana taknya , pergi mydin dengan baju kurung/baju korperat/baju smart smart tambah lagi dengan matrik kad yang terbelit kat leher . Sedih bukan? Kalau tak lepak mydin , ramai ramai berpeleseran kat MiCost tu macam mangsa penempatan banjir . Sedih sekali lagi . Kalau ada hiburan takpelah lagi . Ini hiburan yang paling tinggi kat situ , Astro yang ada kat dalam bilik serbaguna tu . Kalau tak ramai ‘mangsa-mangsa banjir’ dalam tu takpe lah lagi . Ini tak , jalan sikit dalam bilik tu dah boleh bau macam macam dengan asap rokok , bau stokin .Kalau tak berhati hati boleh jadi kemalangan jiwa terpijak manusia dalam tu . Pergi surau nak solat zohor udah rupa hotel ayam bajet je . Budak budak gegurlz yang lain pakat lepak tido kroihh kroihh kat dalam tu . Heyyy sexiehhh ladiehhh op op oppaahh . Bukan kuak lentang dah . Kuak terbongkang . Tak pasal-pasal insan yang nak solat nie kena beralah untuk solat bersempit sempit agar ‘bayi bayi mangsa mangsa banjir’ nie tidur dengan nyenyak nya .

Lepas tu bila time balik petang tu ramai ramai serbuu bas sebab taknak naik trip kedua ketiga . Aku pun salah seorang penyerbu tegar . Yelah , kalau AYM nie dekat 10 minit dah sampai takpe lagi . Ini 45 minit kemudian baru sampai trip keduanya -.- .Kalau mengkome pun confirm malas . K itu statement dasar tak penyabar . Kids , act nicely .

Haihh hidup hidup . K actually, I am not suppose to whine like an annoying brat . Hey life’s tough .Thats why rainbow cannot come if its not raining (bedallah tipah) . Yeah , I should be grateful for all others blessings in my life . So kids , my point is , SCREW THE WHINE . Live life to the fullest . YOLO not IYOLAH . If I cant overcome , this simplest difficulties , how am I gonna survive on the future .

Therefore , Alhamdullilah , for everything Allah SWT has granted me . Easy or hard I’ll survive . InsyaAllah . Allah is always there .

K dua perenggan terakhir itu merupakan ayat cover . Aku memang kuat merungut . A habit that I tend to change InsyaAllah .
Xoxo Aina .

p/s : Jangan seleweng duit orang . Tak berkat .

26 November 2012

Rusty

So I know I have been missing in action lately . Its like ages ago since I updated this precious blog of mine , and that update was a wittle bit . . . . . . (extreme level) sadness? K ignore me . My hormones are riding a hardcore roller coaster . Going up and down , twist and spin all of that . So yeah . I have been too emotional over little things *sigh* . I still do to be honest .

Okayyy , moving on , so , I had turned 18 recently . It feels . . .. . . . .good? I guess . Well , it feels the same . Didnt get the chanceto spend the big 18 with my love ones (family) but I did spend it with my other love ones (housemates/non-biological sisters) . It wasnt a grand , Paris Hilton like , celebration but still , I appreciate it . We practically celebrate at night due to my 'excitement' to share the joy of turning 18 with my new juniors earlier that morning . Yes JUNIORS . I am a senior now . Tehee . 24/11/2012 , My birthday slash registration day for Dip. in Pharmacy (UiTM) and Dip. in Management . I was pointed along with my sisters to help out with the new students . We conquered the hostel department . It was one heck of fun lift ride . Ha ha . We practically went up and down showing the newbies their new place to stay . It was tiring but yet a great experience .

Okay , honestly I have a brain storms on what to type right now . . . but the lecturer are in . So , ttyl !

xoxo Aina

10 October 2012

Montague and Capulet

Romeo Montague and Juliet Capulet died in the name of love .

As stupid as it seems , it was an everlasting love story . Shakespeare was an asshole for writting sad ending .

Just saying .

03 October 2012

Fortune Teller

No , am no fortune teller . I cant tell whats gonna happen in the near future . Just hoping the pain will go phantom .

posted from Bloggeroid

27 September 2012

Life

People keep saying , life gets tougher as you grow older . Every new chapter comes with a new problem . New faces , new buddies , new enemies , new experiences , new everything. It is up to you whether to create a new happy ending or stick with the same old boring ones , for worst or for the best .

As for me , there are never new everything . It is always the same . Like it had been written to be my life cycle from the day I was born till . . . . forever . I will always be the underdog . The invisible . Unwanted and always have to let others win . Care too much but no one cares . When I needed someone , no one theres .

I dealt with the same problem everyday . As if it has become a routine. I thought too much about the others . Trying my best not to hurt those whom I love dearly . Gave everything they want just to satisfy them . Thought with all love and satisfaction I gave , they could spare some love and some time when I need them . But boy , was I wrong .

I am everyone friends/family when they have problems that they cant face alone , when difficulties struck them , when they are in troubles . I was there . Every single time . Giving all the shoulders they need . Spend all the time they need . To be honest , I dont really care as long they're okay . They are my people therefore , I would give them the world if that what makes them happy .

But when the good times arrive , no one seems to notice me . Oh how sad . I dont really show the emotions of how hurt I am but still the feelings are there . I have to put that strong and "I am okay" face . Held high my head showing that its alright as long they are okay , Im all good .

However , when i truly need someone , only few will care . Hurt . Hurting . Pathetic were the only thing I could think of everytime I reminiscing my past . Oh how I feel like crap . The one that was always there accompanying me , are the tears . They are the best and they are the worst . They can make me feel all good after or feel like shit . Most of the time , i felt like shit .

People dont care of what I think , what I want , what I desire . "What Aina wants , Aina will have to get it by herself "

Thats why , I dont really do sharing my problems with others . I know they will show a care face but the matter I am afraid of ,are they really care or just showing a symphaty face and in the future will they use my problems against me or will they stay by my side. I dont want to know the answer so I am taking the safe road of keeping of how I felt a secret . To me , myself .

Outburst was never in my option . I dont have the guts to pull something like that . Burying the problems all into myself is what am excellent at . Someday I will explode. Like a volcano . Like a time bomb . But trust me, the only person who'll be blame , is myself . Blaming others publicly is just not me . I'll blame them in my mind . No big deal .

So far , my life aint a fairytale . Im not a princess and my prince charming is nowhere to be found . This is not a once upon a time , and happily ever after tale . This is reality . This is what I live in . This is the big world .

However , not all in my life who suck big time . I am thankful for best buds that were always there when I need em' . Meni , Nina , Hafizul , my cats and few others are I am grateful for and thanking god for sending them into my life . Family , even though , they are pain on the ass most of the time but they are my family who I will forever love .

I dont expect my storyline of life will change anytime soon . But I will patiently wait for that moment to come . As for now , I'll keep fighting and go on with my life . Cause these are just minor problem that I am positively sure I'll get the way out . Minor not major . Therefore , pouring my heart into a piece of some sort of essay in the blog will do .

This is just another insecurities moment of mine .

posted from Bloggeroid

11 September 2012

Not Active

Well obviously I am now an official non-active blogger . Tons of assignment , research . . . .  blehh who am i kidding , I am just that malas to update. Kbye

27 August 2012

Holla

I AM BACKKKKKKKKKKK . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .

















































































































































and i am goneee . hahaha

11 July 2012

that feeling . . . .

That feeling when you text someone who used to hurt , but in the same time you are still madly in love to him . He hurt you so many times but still you manage to smile widely and tell him you're okay and you miss him so much .

That feeling when you see your crush having another crush towards other girl . But at the same time he's giving  you a whale of hopes and hint as if he likes you too . It hurts badly because you cant hate him . He keeps being nice to you and he's like the only guy who realised your existence .

That feeling when teh guy you like wave goodbye to you . You feel like jumping off the bridge with a wide smile on your face . Anddd the smile vanished when you realised the hapiness only stays for a mere seconds .

Why is it whenever it comes to feelings or heart matter , it always has to be so complicated . Why cant it be as easy as counting 123 . Why does tears always take part when it comes to these issues?

10 July 2012

Aku takut . Takut dengan feeling yg hadir . Takut dikecewakan lagi . Aku takut tepuk sebelah tangan . Aku takut takut takut okay . Am just scared okay .

posted from Bloggeroid

18 June 2012

Hello Earthlings

Yes , I am still alive . And am breathing normally . Alhamdullilah .
Assalamualaikum w.b.t

So basically it has been almost a month I live by my own here at MiCoST . Life so far has been really wonderful . Gained lots of new friends. Not to mention how comfy my hostel is . My roomates are usually being as loud as they can but I love them much . Basically am living in such unbelievable life right now .

Yes , Unbelievable . It was like just yesterday I took my SPM and here I am right now trying hard to be independant living by my own . Cliche , i know . But thats how my life roll now . Often I walk around the campus with my baju kurung on and my colourful hijjab and I came across my reflection at the door or maybe the mirror , I would silently monologue to myself  "Eh here I am . College Girl . Siswi . Diploma Pharmacy . Wow!" I was amazed by the fact everytime .

Am trying my hard to reach the stars .

Housemates have been absolutely fun to live with . Kami sekepala lah senang cerita . Eventho we only met 3 weeks ago but yeah , its like we've known each other for 3 months long . Oh and we have the best cook among us. My cheeks getting chubby and I cant wait to here what my mates nor my families member have to say about my sudden mass gained .

The classes have started . So far the only subject that I stressed so much was Chemistry . It was like , "Dudeeeeeee , this is so not like SPM'' Heck yeah , of course its not SPM outlines -.- What am I even thinking -.- . But still I suck badly on Chemistry , No joke . And my fav subject up untill now is Fundamentals To Pharmaceutics . Yes , new subject . I learnt about drugs and meds .  It was cool and awesome like no joke .

Masa mencemburui saya . Saya akan update lagi esok . Terima Kasih .
Yes I know, am just another burden that made your life miserable . Thank you for pointing my flaws out . Thank you so much . And am sorry

posted from Bloggeroid